Ez volt az F1-es Japán Nagydíj első edzése
Jó reggelt, köszöntünk mindenkit, perceken belül elrajtol az F1-es Japán Nagydíj első szabadedzése.
Ez lesz az első alkalom, hogy Yuki Tsunoda élesben is vezetheti a Red Bull autóját, így természetesen az ő teljesítménye jelenti a gyakorlás egyik legnagyobb kérdését.

Hogy mit várhatunk a hétvégétől, azt YouTube-csatornánkon foglaltuk össze, itt megtekinthetitek:
A hétvége fő esélyesének a McLarent várhatjuk, de ezen a pályán hagyományosan jól szokott menni a Red Bull is, míg a Ferrari nem, de Lewis Hamilton szerint folyamatosan javulnak a beállításokkal., így ők is reménykednek egy jobb eredményben.
Zöld jelzés, kezdünk!
Az Alpine Jack Doohan helyett az egyik tartalékpilótáját, Ryo Hirakawát ültette be az autóba erre az egy órára, más változás nincs.
Tsunoda 1:32,571-gyel kezd!
Verstappen 1:30,7-tel kezd, de ő lágy gumikon van a többiekkel ellentétben.
Elsőre Lawson a Racing Bullsszal, kemény gumikon jobb kört futott, mint Tsunoda a Red Bull-lal lágyakon. Nem jelent semmit, csak tényeket közlünk.
Verstappen javít, de Russell a közepes gumikon is bejön 16 ezredmásodpercnyire mögé.
Tsunoda lila utolsó szektorral negyedik, egy másodpercet kap Verstappentől.
Russell 1:29,616-tal átveszi a vezetést a közepes gumikon!
Tsunoda azt jelenti a rádióban, hogy az autó egyensúlya rendben van.
Hamilton a harmadik a közepes gumikon, nem egészen négy tizedmásodperc a hátránya, megelőzi Leclerc-t.
Tsunoda már két nagyobb túlkormányzottságot fogott meg, birkózik azért a Red Bull-lal...
Tsunoda 20 percet töltött kint a pályán egyhuzamban, most tért vissza először a bokszba.
Russell jelentőset javít, Verstappen is gyorsul, de 3,5 másodperccel lassabb, így második.
Ami viszont érdekes, hogy mindenki a közepes és kemény gumikat használja, kivéve a Red Bullt, ők eddig csak a lágyakon köröztek.
"Ez nagyon furcsa, az autó folyamatosan feszül" - jelenti Verstappen.
Jön Russell és a két McLaren is lágy gumikon!
Russell 7 tizeddel az élen Verstappen előtt, Piastri egy másodpercet kap, Norris hibázik és inkább a bokszba hajt.
Tsunoda és Antonelli is fut egy-egy erős kört, itt tartunk most:

Verstappen javít, de csak egy tizedmásodperccel gyorsabb Tsunodánál!
Leclerc megelőzi a két Red Bullt, 3,5 tizedet ad Hamiltonnak, most ő a második Russell mögött.
Norris megint belehibázik az utolsó sikánba, elúszik a McLaren, és a sóderágyban köt ki. Így továbbra sincs lágygumis befejezett köre, ez egyébként valahova a 2-4. hely közé lett volna jó.
Albon is hibázik a hajtűben, ő is a kavicságyban köt ki.
Sainzot a bokszba hívják, de nem áll meg a Williamsnél, majd rádiózik, hogy elfelejtette, hogy a bokszutca elején vannak...
Norris végre összerak egy kört, másfél tizedmásodperccel bejön Russell elé, és átveszi a vezetést!
A hosszabb etapok zajlottak az utóbbi percekben, de még van idő egy-egy gyorskörre!
De úgy néz ki, hogy ez most kevésbé fontos. Norris és Russell autóján is hamar elkezdtek fogyni a gumik, a csapatok most már erre koncentrálnak.
Mindenkinél fogynak a bal első gumik, bár a csapatok kevésbé érzik ezt problémásnak, mint a pilóták.
Norris is vitatkozik a mérnökével, hogy miért nem veszi elég komolyan a problémát...
Antonelli a kavicságyban, de elkerüli a falat.
Így zárul az első gyakorlás, Norris zárt az élen, 8:00-kor jön az FP2!
Helyezés | Pilóta | Csapat | Köridő |
1. | Lando Norris | McLaren | 1:28,549 |
2. | George Russell | Mercedes | +0,163 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | +0,416 |
4. | Lewis Hamilton | Ferrari | +0,502 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | +0,516 |
6. | Yuki Tsunoda | Red Bull | +0,623 |
7. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,673 |
8. | Isack Hadjar | Racing Bulls | +0,676 |
9. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | +0,735 |
10. | Carlos Sainz | Williams | +0,784 |
11. | Alexander Albon | Williams | +0,843 |
12. | Ryo Hirakawa | Alpine | +0,845 |
13. | Liam Lawson | Racing Bulls | +0,987 |
14. | Pierre Gasly | Alpine | +0,998 |
15. | Oscar Piastri | McLaren | +1,159 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | +1,209 |
17. | Nico Hülkenberg | Stake | +1,474 |
18. | Gabriel Bortoleto | Stake | +1,598 |
19. | Oliver Bearman | Haas | +1,741 |
20. | Esteban Ocon | Haas | +1,858 |